بوت

ورود به دنیای بوت‌های دوست داشتنی

“به یک زن، کفش‌های درست را بدهید، تا جهان را فتح کند!” البته این کفش‌ها در زمستان، بوت و نیم بوت ها هستند. می‌توانید با انتخاب یک جفت بوت خوش فرم و متناسب با استایل خودتان، زمین پر از برف و روزهای بارانی را پشت سر بگذارید.


کفش‌ها مهمترین تکه‌ها در استایل شما هستند که می‌توانند سلیقه شخصی و سبک منحصربه فرد شما را بازتاب دهند، پس به سادگی پیرو مد نباشید و از بین مدل‌های متنوع، یک بوت یا نیم بوت را انتخاب کنید که نشان‌دهنده سبک خاص شما است.


وقت آن است که همه انواع بوت و نیم بوت زنانه را بشناسید و بدانید کدام یک با چه استایل‌هایی متناسب است:

بوت بلند تا زانو (Knee-High Boots)

بوت‌های بلند با قد تا روی زانو، از جذاب‌ترین کفش‌های زنانه هستند، آن‌ها کشیدگی و زیبایی پاها را به خوبی نشان می‌دهند. اگر یک مدل ساده و ترجیحا مشکی را انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن باشید که با اکثر لباس‌های شما هماهنگ می‌شود.­ به این دلیل که بوت‌های بلند بخش عمده‌ای از استایل شما را به خودشان اختصاص می‌دهند، کیفیت در آن‌ها اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند، پس یک بوت بلند چرم، بهترین انتخاب است.


با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

بوتی (Booties)

بوتی یاهمان نیم بوت‌های ظریف و پاشنه دار، یکی از مهمترین آیکون‌های مد به شمار می‌روند، آن‌ها هم در استایل‌های پاییزی و زمستانی به کار می‌روند و هم گاهی در ست‌های بهاری دیده می‌شوند. مدل پاشنه در این نیم بوت‌ها می‌تواند متنوع باشد، از پاشنه‌های بلند و ظریف گرفته تا پاشه‌های پهن و کوتاه‌تر. توجه به جزییات مهمترین نکته در خرید بوتی است.


با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

نیم بوت چلسی(Chelsea Boots)

نیم بوت‌های چلسا، یک تاریخ طولانی پشت خود داشته‌اند از زمانی که طراح کفش مخصوص ملکه ویکتوریا برای اولین با آن‌ها را طراحی کرد و دوخت تا امروز که پس از گذشت سال‌ها هنوز هم از راحت‌ترین و خوش‌فرم‌ترین مدل‌های نیم بوت زنانه و مردانه هستتند.


ویژگی اصلی نیم بوت‌های چلسا، بدون بند بودن و به کار رفتن دو کش نرم در روی ساق آن‌ها است. نیم بوت‌های چلسا معمولا تخت یا با پاشنه کوتاه هستند، اما مدل‌های پاشنه دار آن را هم می‌توان پیدا کرد.


با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

بوت بلند تا ران (Thigh-High Boots)

اگر بوت‌های تا زانو به اندازه کافی خوب نیستند، وقت آن است که یک بوت بلند‌تر انتخاب کنید، یک بوت بلند که ساق آن بالای زانوها و درست روی ران پا قرار می‌گیرد. این مدل بوت بلند زنانه، دراماتیک و جذاب‌ترین مدل بوتی است که می‌توانید امسال زمستان آن را بپوشید. این بوت‌ها معمولا مدلی جذب داشته و پاشنه بلند هستند. مدل‌های براق با رنگ‌های خیره‌کننده‌ای مثل متالیک و قرمز، امسال در کت واک‌های بسیاری از طراحان مشهور، جای داشتند.



کمربند زنانه

با افزایش تنوع کمربندهای زنانه و انتخاب‌های بیشتر، خانم‌ها بیش از گذشته می‌توانند این اکسسوری را به عنوان یک عنصر شیکپوشی و استایل به کار روند اما لازمه این کار آشنایی با اصول اولیه کمربند است. از آنجایی که بسیاری از خانم‌ها سابقه استفاده از کمربند را ندارند ممکن است در انتخاب درست آن و استفاده از آن با مشکل مواجه شوند و لازم است با مواردی مثل جنس، سایزبندی، استایل و رنگبندی کمربندها آشنا شوند. اگر تاکنون از کمربند استفاده نکرده‌اید بهتر است کار خود را با کمربندهای ساده و پایه شروع کنید (البته همه خانم‌ها باید حداقل یک کمربند ساده و پایه در میان مجموعه کمربندهای خود داشته باشند). کمربندهای پایه به طور کلی دو نوع هستند، کمربند عریض و کمربند باریک. کمربند عریض اثری دراماتیک روی استایل دارد و همیشه روی خط طبیعی کمر قرار می‌گیرد. اما کمربند باریک راحت‌تر و غیررسمی‌تر است و حالتی شیک دارد به خصوص اگر کمی پایین‌تر از خط کمر و روی خط باسن قرار بگیرد. اولین انتخاب‌های شما بهتر است یکی از این دو نوع کمربند و از نوع ساده در رنگ‌های یکدست و خنثی باشد تا مشکلی از نظر هماهنگی رنگی و مدل آن نداشته باشید. پس از تسلط روی استایل ساده می‌توانید مدل‌های پیچیده‌تر و رنگبندی‌های متنوع‌تر برای کمربند زنانه را نیز امتحان کنید.



انتخاب کمربند بر اساس فرم اندام

برای انتخاب یک کمربند مناسب بهتر است نیم نگاهی به فرم اندام خود هم داشته باشید چون هر نوع کمربند برای فرم خاصی از اندام مناسب‌تر است و آن را شکیل‌تر نشان می‌دهد. هدف استفاده از کمربند این است که قسمت‌هایی از اندام را که دچار مشکل است بپوشانید و روی زیبایی‌های اندام تاکید کنید به طور مثال اگر بالاتنه شما بلند است می‌توانید از هر نوع کمربند استفاده کنید اما اگر بالاتنه شما کوتاه است بهت است از کمربند باریک استفاده کنید. علاوه بر این خانم‌هایی که کمر ضخیم و شکم بزرگی دارند باید از کمرهای کشی به جای کمربند چرم استفاده کنند، استفاده از کمربند با رنگ تیره هم در کوچک دیده شدن شکم تاثیرگذار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد